Programma's

Milieu respecterende ontwikkelingen

* Een klanttevredenheidsonderzoek voeren we om de twee-drie jaar uit. Het volgende KTO wordt uitgevoerd nadat de maatregelen uit de Afvalvisie zijn uitgerold. De uitrol van de maatregelen uit de Afvalvisie zoals verlagen van de frequentie van de inzameling van restafval en huis-aan-huis inzameling van verpakkingsafval, is uitgesteld tot 1 januari 2024. Dit had te maken met o.a. routeoptimalisatie, personele wisselingen bij de Afvalstoffendienst en het op orde brengen van de containerbestanden. Dit is ook de reden waarom de doelstellingen bij de indicatoren niet zijn gehaald.

Wat wilden we bereiken?

Naast de bronscheiding zien wij ook nascheiding als een goede manier om de hoeveelheid restafval terug te brengen met behoud van kwaliteit van grondstoffen.  

Onze ambitie is minder restafval (met behoud van kwaliteit van grondstoffen) en hoge klanttevredenheid. Daarbij blijven we in de koplopergroep van de 100+gemeenten als het gaat om een laag bedrag voor de afvalstoffenheffing.

Indicator

Nulmeting

Doelstelling 2022

Realisatie 2022

Ambitie 2022

Minicontainers

189

165

183

165

Bron: Afvalstoffendienst

Ondergrondse containers

208

185

218

185

Bron: Afvalstoffendienst

Verzamelcontainers

288

260

287

260

Bron: Afvalstoffendienst

Klanttevredenheid

7,5

8,0

*

8,0

Bron: KTO Afvalstoffendienst

Wat hebben we er voor gedaan?

Deze pagina is gebouwd op 08/24/2023 13:34:41 met de export van 08/24/2023 13:13:17